ONS ZORGTEAM

Klik op de naam om meer te lezen over onze medewerkers.

Marlies van Hemert

Arts, niet praktiserend
Voorzitter stichting

marlies@begrepenklachten.nl

Gerda van Hemert

Psychosociaal therapeut

gerda@begrepenklachten.nl

Marga Timmerman
Huisarts, niet praktiserend

marga@begrepenklachten.nl

Lisa van Kuijk
Huisarts, praktiserend

 

Klaus Hautermans

Huisarts, praktiserend

Annemarie de Vrieze

Psychosociaal therapeut

Evelien van der Linden

Psychosociaal therapeut

Kirstie van der Zee

Secretaris, patiëntencontactpersoon

Arts, niet praktiserend

kirstie@begrepenklachten.nl

Susanne Young

Onderzoeker, neuropsycholoog

susanne@begrepenklachten.nl

Anneke van Dusschoten

Ondersteunend vrijwilliger

anneke@begrepenklachten.nl

Roos Knap

Vertrouwenspersoon intern en algemeen vrijwilliger

Paula Kaanders

Onderzoeker

paula@begrepenklachten.nl

Carlien Alferink

Onderzoeker

Marieke Duijkers

Patiëntenondersteuning Praktisch

ONS ONDERSTEUNEND TEAM

Klik op de naam om meer te lezen over onze medewerkers.

Lydia Versteeg

Secretariaat

lydia@begrepenklachten.nl

Henriëtte Nap

Technische VA

Elze Lamers

Juridische ondersteuning

Claire de Haan

Zakelijke coördinatie

claire@begrepenklachten.nl

Nienke Raaphorst-Radsma

VA financiën & backoffice

Gerrit Versteeg

Fondsenwerving

Jerry Goossens

Penningmeester

Loes Hesemans

Adviseur zorgkwaliteit

Linda Sweers

HR allround & ondersteuning bedrijfsvoering 

Hiltjo Graafland

Organisatorische ondersteuning

Inge Beek

Secretariaat en HR


Wil jij je ook inzetten voor Begrepen Klachten en ons team versterken?


OVER BEGREPEN KLACHTEN

Waarom heet dit initiatief Begrepen Klachten? 
Tekst: Marlies van Hemert, oprichter van Begrepen Klachten

* Allereerst als woordspeling op 'onbegrepen klachten', een term die eerder werd gebruikt voor onvoldoende verklaarde klachten. Patiënten met deze klachten zijn de belangrijkste doelgroep.
* Veel patiënten worden niet serieus genomen en voelen zich onbegrepen. Dat moet veranderen. 
Onverklaard hoeft niet onbegrepen te zijn.
* Door mijn eigen ervaring begrijp ik als geen ander wat patiënten meemaken en dat is een belangrijke basis in mijn ondersteuning.
* Er wordt soms te makkelijk gezegd dat klachten onverklaard/onbegrepen zijn. Wij staan patiënten daarom bij in hun zoektocht naar het beter begrijpen van de klachten. We weten veel nog niet, maar we proberen juist te kijken naar de dingen die we al wél weten.
* Toen ik zelf na 17 jaar klachten eindelijk de diagnose POTS kreeg, vielen er veel puzzelstukken op z'n plaats. Ook al is het mechanisme achter POTS nog niet verklaard, ik begrijp nu wel een stuk beter waar bepaalde klachten vandaan komen en hoe ik daar het beste mee om kan gaan. Begrip van je ziektebeeld kan helpend zijn om zo goed mogelijk met je ziekte om te gaan. 

 

We zijn overigens geen fan van de term SOLK/ALK. Met de term zelf is niet zoveel mis, maar helaas heeft SOLK een psychosomatische lading gekregen en de groep is veel te breed. Dit zorgt voor onbegrip, onjuiste aannames en verkeerde zorg.  Lees meer in ons blog.